מראה, מראה שעל הקירמיהי האריזה הכי יפה בעיר?

בעבר היה מקובל לחשוב כי האריזה של המוצר מיועדת אך ורק להגנה על המוצר מפני נזקים. היום אנשים מבינים כי אריזת המוצר היא כמו בגד וכי מדף המוצרים הוא כמו חלון ראווה בחנות.

בעידן המודרני והמתקדם בו אנו חיים, ישנה תחרות גדולה בין העסקים השונים. אחד הפרמטרים החשובים ביותר שישפיעו על הצלחתו של המוצר, לפחות בפעם הראשונה שאנשים נחשפים אליו, הוא האריזה שלו. היא זו שתופסת את עין הלקוח, היא זו שמעוררת אצלו עניין, היא זו שמייצרת ברוב הפעמים את הרושם הראשוני על החברה. אז איך תגרמו לאנשים לבחור את המותג שלכם על חשבון שלל המתחרים האחרים? התשובה מתחילה בחזות של המוצר, כלומר, באריזה.

 

תדמיינו שאתם הולכים לקניות, מסתובבים, מחפשים את המוצרים לפי הרשימה שהכנתם לעצמם מבעוד מועד. אתם מסתכלים על המדפים עמוסי המוצרים ומנסים להחליט מה מבין כולם אתם רוצים לרכוש. המוצר שהרמתם, היה זה שנראה בעיניכם האופציה הטובה ביותר. אחת הסיבות לכך, בין היתר, הייתה האריזה שלו, שהצליחה למשוך את המבט שלכם, מבין כל עשרות האריזות האחרות שהיו באותו המדף.

אריזה מעוצבת ואסתטית משפיעה על החלטות הצרכנים. כאשר המוצר מגיע באריזה מוצלחת ומעניינת, סביר שמרבית האנשים ירצו תחילה להתנסות בו, ולא במוצרים אחרים בעלי אריזה מושכת פחות.

דברים טובים מגיעים באריזות טובות

מחקרים רבים לאורך ההיסטוריה ניסו להבין ולהסביר כיצד מתנהג הצרכן במהלך תהליך הקנייה, מה משפיע עליו, מה גורם לו להעדיף מוצר אחד על חשבון מוצר אחר. מחקרים אלה מצאו כי הגורם החזותי תופס מקום נכבד בהחלטותיהם של הצרכנים במעמד הקנייה. לאריזה של המוצר יש השפעה לא קטנה על ההחלטה האם לרכוש את המוצר או לא.

האריזה מייצגת את איכותו של המוצר ושל המותג העומד מאחוריו. אריזה שמעוצבת בצורה הטובה ביותר, גם שומרת על תקינותו ושלמותו של המוצר וגם מייצרת תדמית איכותית, הן של המוצר והן של המותג, ובהתאם רמת אמון גבוהה אצל הצרכנים.

אריזה היא תהליך

תהליך עיצוב האריזה של המוצר מצריך בחינה של כמה פרמטרים- גודל האריזה, בטיחותה ועיצובה. חשוב מאוד לוודא שגודל האריזה מתאים לגודל המוצר.

הגודל של האריזה קשורה גם לצרכים השיווקיים של המוצר והמותג. אריזה בגודל המתאים, משדרת אמינות למוצר.

אלמנט הבטיחות גם הוא חשוב מאוד לשמירה על המוצר. חומרי אריזה שאינם איכותיים יכולים להתבלות במהרה, הצבע יכול לדהות והם עלולים לגרום לכך שאנשים יתרחקו מן המוצר ולא ירצו לקנות אותו. אנשים לא מעוניינים לקנות מוצרים שנראים זולים ולא איכותיים, הם מעדיפים ללכת על בטוח.

העיצוב הוא אלמנט קריטי שמשפיע הן על האופי של המוצר בעיני הצרכנים והן על תהליך המיתוג של החברה. עסקים שמעוניינים במינוף המוצר שלהם וביצירת מוניטין חיובי חייבים לתת את הדעת ולהקדיש מחשבה בכל הנוגע לתהליך האריזה של המוצר.

אריזת המוצר מצליחה למשוך את העין וממתגת את המוצר, עוד לפני רכישתו והשימוש בו. עיצוב מוצלח של אריזה יכול לעזור לחברה להפוך את המוצר שלה לנחשק וכך להגדיל את מעגל המכירות שלו. אומנם, חשוב לשים לב האריזה חייבת להתאים למוצר, למחירו ולמותג עצמו.

יש שלושה כללים חשובים שיש לזכור לגבי עיצוב אריזה למוצר שלכם

  • האריזה מכילה את המוצר
  • מגנה עליו ושומרת על תקינותו
  • האריזה היא האיש מכירות הכי טוב שלכם

אנו בסטודיו ספרינט, מבינים לעומק את המוצר שלכם ומה הכי טוב בשבילו ומספקים לכם אריזות שהצרכנים לא יצליחו להוריד לא את העיניים ולא את הידיים מהן.

פורסם ע''י: costa | מאי 5, 2015 | קטגוריות: | תגיות: